План роботи
методичного об`єднання вчителів початкових класів
Наукова-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«МІЖДИСЦИПЛІНАРНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ У ФОРМАТІ STEAM-ОСВІТИ»
Засідання 1(серпень)
Тема. Підвищення професійної компетентності педагогів в умовах ШМО
- Аналіз роботи шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів і вихователів ЗДО за попередній навчальний рік.
- Обговорення і коригування річного плану роботи навчального закладу на 2018-2019 н.р.
- Обговорення і затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів на 2018-2019 н.р.
- Особливості організації навчально-виховного процесу в першому класі у 2018-2019 н. році.
- Актуальний діалог.
- Обговорення проекту Державного стандарту початкової загальної освіти;
- Обговорення проекту нового Закону про загальну середню освіту
- Тренінг «Успішний учитель у сучасній школі».
Засідання 2 (листопад)
Тема. Формування громадянської компетентності молодших школярів
- Система виховання дітей в Україні за часів розквіту козацтва.
- Основи формування національної самосвідомості молодших школярів.
- Використання засобів етнопедагогіки на уроках у початковій школі.
- Аукціон методичних ідей «Форми, методи, засоби національно-патріотичного виховання молодших школярів».
- Створення дидактичної картотеки «Етимологічні п’ятихвилинки на уроках української мови – ефективний засіб національно-патріотичного виховання».
- Створення методичного кейсу для вчителя «1000+1 ідея організації національно-патріотичного виховання молодших школярів».
- Актуальний інструктаж «Уроки мужності: виховуємо патріотів».
- Діагностування «Вивчення типології особистості педагога за допомогою психометричного тестування».
Засідання 3(січень)
Тема. Результативний урок: завдання, форми, методи, прийоми роботи
- Урок як форма організації навчання. Історична довідка.
- Ділова гра «Професійно проведений урок – шлях до якості знань учнів».
- Актуальний інструктаж. Особливості інтегрованого уроку.
- Розробка методичних рекомендацій «Психологічні поради. Як зробити урок ефективним».
- Презентація конспекту інтегрованого уроку з використанням інноваційних методів та прийомів роботи.
- Практикум «Види мовного розбору на уроках української мови».
Засідання 4 (березень)
Тема. Превентивне виховання: особливості роботи з молодшими школярами
- Організація превентивної роботи в початковій школі.
- Аукціон методичних ідей «Традиційні й інноваційні методи превентивного виховання молодших школярів».
- Організація діяльності з формування вольових рис характеру учня.
- Агресія як проблема особистісного зростання учня.
- Створення дидактичної картотеки «Особливості організації педагогічного супроводу учнів у складних життєвих ситуаціях».
- Актуальний діалог. Секрети успішної адаптації до навчання дітей в основній школі.
- Актуальний коментар: ДПА-2018.
- Діагностування «Професійне та особистісне становлення вчителя початкової школи».
- Презентація методичного кейсу для вчителя «Практика виховання у початковій школі: сценарії, розробки виховних заходів, дидактичний матеріал»
Засідання 5 (травень)
Тема. Підсумок роботи методичного об’єднання за рік
- Звіт керівника ШМО про підсумки роботи за рік.
- Виставка досягнень членів МО (портфоліо вчителів, що вміщує серію розроблених уроків, виховних заходів; методичні матеріали; свідоцтва про закінчення курсів підвищення кваліфікації; сертифікати, подяки, грамоти та портфоліо учнів).
- Звіт членів ШМО про результативність їх участі в роботі міських семінарів-практикумів, творчих груп, тижні педмайстерності.
- Звіт членів ШМО про навчання на курсах підвищення кваліфікації вчителів.
- Аналіз результатів контрольних зрізів знань учнів та ДПА учнів 4-х класів, їх участі у шкільних, міських олімпіадах, Всеукраїнських та міжнародних конкурсах.
- Педагогічний тренінг «Педагогічна етика як важлива складова фахової майстерності вчителя».
План роботи
методичного об’єднання вчителів суспільно-гуманітарного циклу
Наукова-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:
«Формування ключових компетентностуй учнів на шляхом впровадження елементів дидактичної гри та методів активного навчання»
І засідання (вересень)
1. Аналіз роботи ШМО за 2017-2018н.р. Затвердження плану роботи на 2018-2019 н.р.
2. Опрацювання інструктивних документів Міністерства освіти і науки України, обласного та районного управлінь освіти і науки щодо роботи вчителів суспільно-гуманітарного циклу на 2018-2019 н.р
3. Про результати здачі ДПА з української мови учнів 9, 11 класів за 2017-2018 н.р. і вироблення рекомендацій щодо усунення недоліків.
- Огляд новинок психолого-педагогічної та методичної літератури.
5. Про організацію системної підготовки учнів до Всеукраїнських учнівських олімпіад, інтелектуальних конкурсів та роботу «Школи олімпійського резерву» .
ІІ засідання (жовтень)
Засідання професійного клубу
1. Про забезпечення креативного розвитку особистості учасників навчально-виховного процесу через інноватику змісту освіти (реферат).
2. Про підготовку і проведення предметних тижнів.
3. Проблеми формування читацької компетентності учнів у контексті сучасного змісту шкільної літературної освіти.
5. Зміна функції учителя у створенні інноваційного креативного середовища
6.Формування креативного мислення учнів через використання інтерактивних методів і форм роботи на уроках історії (обмін досвідом)
ІІІ засідання (січень)
1. Аналіз результативності участі учнів у Всеукраїнських олімпіадах , ІІІ Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Т.Г. Шевченка та конкурсі знавців української мови ім.. П. Яцика.
2.Форми та методи викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури у профільних класах з використанням ІКТ, спрямовані на розвиток творчих здібностей учнів.
3.Моніторинг якості навчання та розвитку творчої компетентності учнів.
4. Вироблення рекомендацій на допомогу учням і батькам 9, 11 класів для кращої підготовки до ДПА та ЗНО з української мови та літератури.
5. Створення моделі професійного самовдосконалення «Я-творча особистість» (самоосвіта вчителя-філолога).
І V засідання (березень)
Круглий стіл
- Аналіз взаємовідвідування уроків учителями суспільно-гуманітарного циклу.
- звіт вчителів( в рамках атестації 2019 р.) Розвиток професійної компетентності сучасного вчителя: реалії і перспективи.
3. Креативні технології навчання на уроках мови та літератури.
4. Ознайомлення з інструктивними листами Міністерства освіти і науки про закінчення 2018-2019 н.р. та організацію і проведення ДПА з української мови для учнів 9,11-х класів, ЗНО учнів 11-х класів. Методичні рекомендації щодо підготовки учнів до здачі ДПА та ЗНО.
5.Про моніторинг рівня знань учнів 5-11 класів з української мови за І семестр 2018-2019 н/р.
V засідання (травень)
Методична сесія
- Аналіз роботи МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу.
- Обмін досвідом про форми й методи роботи з обдарованими дітьми.
3. Моніторинг успішності учнів 5-11 класів з української мови та літератури, зарубіжної літератури, англійської мови, історії та права за ІІ семестри та рік
- Моніторинг професійного і творчого рівня педагога та його вплив на розвиток особистості учня та якість знань (реферат)
Тематика засідань шкільного
методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу
Наукова-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання:
« Впровадження STEM-освіти як технології формування та розвитку розумово-пізнавальних і творчих якостей учнів»
І засідання (серпень)
1.Аналіз роботи методоб'єднання за минулий навчальний рік
2.Обговорення та затвердження плану роботи на 2018-2019 н. р.
3.Проблемні питання над якими будуть працювати вчителі методоб'єднання.
4.Ознайомлення з інструктивно-методичними матеріалами Міністерства освіти і науки України щодо викладання предметів у 208-2019 н. р.
5. Погодження навчальних планів
6. Єдині вимоги до організації навчання у 10 класі.
ІІ.засідання (жовтень)
- Про проведення І-ІІ етапів всеукраїнських предметних олімпіад та погодження завдань для І туру.
- Проблема: Вдосконалення сучасного уроку Форма проведення: ярмарок ідей Теоретична частина:
3.. Використання ІКТ на уроках – вимога до сучасного уроку. . Використання харних сервісів на уроках інформатики.
4.Обмін досвідом, обговорення. Практикум: Ø Вдосконалення блогів – використання гаджетів, створення шаблону (продовження роботи, обмін ідеями) Ø Наповнення блогу МО
5.Участь у Всеукраїнських конкурсах (Геліантус, Бобер); ·
6 Огляд педагогічної преси та навчальної літератури.
ІІІ.засідання (грудень)
Проблема: застосування здоров’язберігаючих технологій навчання Форма проведення: методичний калейдоскоп
Теоретична частина: 1. Використання «ейдетичних» руханок на уроках.
2. Динамічні паузи для оптимізації рухової активності школяра.
3. Огляд педагогічної преси. Методична скринька.
4. Обговорення, обмін досвідом. Практикум: Ø Можливості використання засобів Googleв роботі вчителя;
Ø Аналіз результатів предметних олімпіад; оцінка роботи з обдарованими дітьми.
Ø Особливості роботи вчителів природничо-математичного циклу в ІІ семестрі, внесення коректив у планування. Цікаво:
v Використання сервісу Blendspase (обговорення статті з журналу «Педагогічна майстерня»).
Робота між засіданнями: · Підготовка та проведення предметного тижня. · Проведення відкритих уроків та позакласних заходів
· Участь у роботі творчих груп, практичних семінарів тощо.
ІVзасідання (лютий)
Тема «Розвиток пізнавальної активності школярів шляхом впровадження інноваційних методів та прийомів роботи, урізноманітнення форм проведення уроків та позаурочних заходів».
1. Обговорення організаційних питань щодо проведення предметних тижнів.
2. Доповідь до даної теми.
3. Підсумки успішності за І семестр 2018 – 2019навчального року
Vзасідання (травень
Теоретична частина:
1. Формування математичних компетентностей шляхом активізація творчих здібностей
2. Організація самоосвіти на уроках географії (технологія формування критичного мислення).
3. Організація дослідницької роботи з обдарованими учнями.
4. Творчий звіт вчителів з проблеми самоосвіти.
Практикум:
Ø Використання онлайнових технологій для організації навчально – виховного процесу (продовження роботи, обмін ідеями)
Ø Аналіз організації проектної діяльності.
Ø Аналіз позакласної роботи за рік.
Ø Аналіз роботи МО за рік Консультації: v Проведення ДПА, ЗНО у поточному н.р.;
v Моніторинг якості освіти. Робота між засіданнями: · Участь у Всеукраїнських конкурсах (Кенгуру, Левеня) · Пропозиції щодо проведення навчальних екскурсій. · Підготовка до ДПА та ЗНО (організація консультацій)
ПЛАН ЗАСІДАННЯ МЕТОДИЧНОГО ОБ’ЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ
художньо-естетичного та фізкультурно-оздоровчого циклів
Наукова-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання :
«Формування соціальної компетентності школярів шляхом використання проективно-рефлексивної технології збагаченої елементами STEAM-освіти на уроках художньо-естетичного та фізкультурно-оздоровчого циклів»
І засідання Серпень
- Підсумки роботи МО у минулому 2017-2018навчальному році та ознайомлення вчителів з планом роботи МО на новий 2018-2019 н. р.
- Підсумки роботи КФК у 2017-2018 н.р. та затвердження планів спортивно-масової та військово-патріотичної роботи на новий 2018-2019 н. р.
- Ознайомлення вчителів МО з шкільним та районним планом виставок, конкурсів, змагань на 2018-2019 н. р.
- Розгляд календарно-тематичного планування навчального матеріалу з предметів художньо-естетичного та спортивно-оздоровчого циклів на 2018-2019 н.р.
- Ознайомлення вчителів з положенням про олімпіаду з трудового навчання, затвердження олімпіадних завдань.
ІІ засідання Листопад
- Інтерактивні форми і методи навчання на уроках образо-творчого мистецтва, трудового навчання, музики, основ здоров’я, ЗВ та фізичного виховання (обмін досвідом)
- Аналіз уроків, які взаємовідвідали вчителі методичного об′єднання.
- Ознайомлення вчителів з положенням про атестацію.
- Обговорення новинок методичної літератури.